Owsianka z borówkami i brzoskwiniami, czyli letnie śniadanie idealne

0

Uwielbiam wakacje, ale lubię też powroty do domu – i nie psuje ich nawet wizja częstych randek z pralką! Dziś wreszcie, po tygodniu jedzenia białych bułek z białym serem, wróciliśmy na normalne, zdrowsze tory – na śniadanie zrobiłam przepyszną owsiankę w wersji letniej. Dzieciaki się zajadały, a my naładowaliśmy baterie przed rozpakowaniem auta załadowanego po dach.

Owsianka ma same zalety – jest zdrowa, a jej przygotowanie zajmuje nie więcej niż kilka minut – włącznie z gotowaniem. Jesienią i zimą jemy ją najczęściej z prażonymi jabłkami, rodzynkami i cynamonem, latem – z sezonowymi owocami. W oczekiwaniu na śliwki, które idealnie pasują do owsianki, zadowalamy się borówkami amerykańskimi i brzoskwiniami – to wersja niemal tak idealna, jak z węgierkami.

ZOBACZ KONIECZNIE: Wyśmienita chałwa w pięć minut. Wystarczą dwa składniki!

Owsianka z borówkami i brzoskwiniami

składniki na 2 porcje

  • 6-7 łyżek płatków owsianych
  • 1,5 szklanki wody (może być mleko, albo mleko roślinne; ilością płynu regulujemy gęstość owsianki)
  • dwie garście borówek
  • brzoskwinia (może być banan – wtedy będzie bardziej słodkie)
  • szczypta soli
  • szczypta kurkumy (opcjonalnie)
  • cynamon do smaku
  • łyżeczka masła orzechowego lub posiekane orzechy, np. włoskie (opcjonalnie) lub odrobina masła klarowanego

Płatki zalewamy wodą lub mlekiem (można pomieszać, ja zazwyczaj robię tylko na wodzie), delikatnie solimy i zagotowujemy. Dosypujemy pozostałe przyprawy, mieszkamy i gdy cały płyn jest wchłonięty, dodajemy pokrojoną na drobną kostkę brzoskwinię, borówki i – jeżeli lubimy – masło orzechowe lub odrobinę masła klarowanego. Serwujemy ciepłe, choć po wystygnięciu smakuje równie wybornie!


Udostępnij

Zostaw komentarz