Przyrządy do ćwiczeń dla kobiet w ciąży

0

Wiele ciężarnych kobiet zastanawia się czy spodziewając się dziecka mogą prowadzić aktywny tryb życia. Odpowiedź brzmi: jak najbardziej. Oto przykładowe ćwiczenia bezpieczne dla naszego malucha oraz najlepsze przyrządy do ćwiczeń dla kobiet w ciąży.

Joga w ciąży

Joga w ciąży

Ciąża jest okresem, w którym należy zachowywać szczególną ostrożność, ale nie ma konieczności, a by w tym czasie całkowicie rezygnować z uprawiania sportu. Dzięki aktywności fizycznej w czasie ciąży po porodzie łatwiej powrócić do poprzedniej figury. Zanim jednak zdecydujemy się na wysiłek fizyczny czy też zakupimy przyrządy do ćwiczeń, skonsultujmy się z lekarzem prowadzącym. Ten najlepiej będzie wiedział, czy nie ma żadnych przeciwwskazań do uprawiania sportu.

Kijki do nordic walkingu

Kijki do nordic walkingu

Dla przyszłych mam najlepszymi formami aktywności fizycznej są lekkie ćwiczenia aerobowe, aqua aerobik, joga czy nordic walking. Kobieta ciężarna może również biegać, jednak w określonych trymestrach lepiej zrezygnować z tego typu wysiłku ze względu na ryzyko poronienia czy odklejenia się łożyska. Bardzo dobrym rozwiązaniem są ćwiczenia w domu lub na siłowni. Obecnie wiele sal jest już wyposażonych w przyrządy do ćwiczeń przeznaczone dla kobiet w ciąży.

Ashtanga joga

Ashtanga joga

Jednym z najlepszych przyrządów jest stacjonarny rowerek, który sprawdza się doskonale zarówno w domu, jak i na siłowni. Jest bezpieczny, a także pozwala ćwiczyć bez konieczności wdychania spalin samochodowych jak w przypadku zwykłych rowerów. Warto zaopatrzyć się w niezbyt ciężkie hantle, które pomogą w utrzymaniu prawidłowej wagi, a ich koszt jest nieduży.

Hantle

Hantle

Orbitrek magnetyczny ćwiczy wiele partii ciała – nogi, pośladki, ramiona, a ćwiczenia na nim nie są zbyt męczące i wymagające uwagi. Doskonałym przykładem jeśli chodzi o przyrządy do ćwiczeń jest także duża, dmuchana piłka rehabilitacyjna. Dzięki niej w bezpieczny sposób możemy zadbać o swój wygląd w czasie ciąży. Pobudzimy nasze mięśnie, rozciągniemy je i wzmocnimy. Ćwiczenia na piłce pozwalają też odciążyć kręgosłup, dlatego są szczególnie polecane wszystkim tym, którzy borykają się z bólami pleców, w tym kobietom w ciąży.

Rowerek

Rowerek

Udostępnij

Zostaw komentarz

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.