Śniadania dla uczniów na cały tydzień – proste i zdrowe!

0

Umówmy się – kanapka i jabłko to jednak nudne połączenie. Istnieją bardziej wykwintne (choć banalnie proste w przygotowaniu!), całkiem tanie i tak obłędnie pyszne posiłki i przekąski, że Twoje dziecko da się za nie pokroić. TEKST: Katarzyna Berg

Na początek ważna sprawa – wszyscy marketingowcy świata powiedzą jedno: nawet najlepsza jakościowo rzecz, nie sprzeda się, jeśli będzie źle opakowana! Dlatego naprawdę warto zadbać o śniadaniówkę. Czasy kanapek zawijanych w papier i wkładanych do woreczka po czymś tam, skończyły się definitywnie. Dziś mamy całe zestawy pięknej i naprawdę praktycznej wielorazowej, szkolnej zastawy. Najbardziej polecam takie, które maja w zestawie kilka rzeczy (np. śniadaniówka plus słoik z rurką na szejki), a w pudełku mnóstwo przegródek, bo to zwiększa szanse, że dziecko zje to, co do śniadaniówki włożymy. Różne badania naukowe pokazują, że chętniej jemy, jeśli jedzenie jest kolorowe i różne – podkreśla dr Marek Szołtysik, dietetyk z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. Dlatego zamiast dawać dziecku batonika, lepiej włożyć do każdej przegródki inny produkt.

Petit Monkey: śniadaniówka Panda; 35 zł

Śniadanie na poniedziałek

Od razu przyszedł mi do głowy naleśnik; w naszym domu pełnym naleśnikożerców w niedziele to obowiązkowy punkt programu. Nie smażę amerykańskich pancakes`ów, lecz polskie, tradycyjne, zwijane lub składane w trójkąt. Jednego z naleśnikowej niedzieli bunkruję, smaruję masłem orzechowym lub dżemem i wkładam do największej przegródki w śniadaniówce. Do mniejszych, na drugi dzień dodaję orzechy nerkowca (chronią przed cukrzycą!), kilka słupków marchewki (betakaroten chroni wzrok!) i 3 kostki gorzkiej czekolady (na poprawę humoru!:)).

Śniadaniówka Rex London, 25 zł 

Śniadanie na wtorek

Dziś dla odmiany szejk. Potrzebujemy 3 rzeczy: plastikowego słoika z rurką, papai i malin. Dwa ostatnie składniki w proporcjach: 1/4 papai bez pestek i szklanka malin, blendujemy. Jeżeli napój jest za gęsty, dodajemy wodę lub mleko. Ja uwielbiam wodę ze świeżego kokosa i bardzo zachęcam do spróbowania, ale wiem, że już samo przebicie łupiny nie jest robotą, którą wykona się szybko. Zdecydowanie szybciej otworzyć puszkę z mlekiem kokosowym i dolać odrobinę do zblendowanych owoców. Połączenie papai, malin i wody kokosowej to kosmiczna dawka zdrowia, której należy się odrębny i długi wpis, zatem w tym miejscu uwierzcie po prostu na słowo, a niebawem wrócimy do tematu :-)

Bidon z rurką Crocodille Creek; 52 zł

Śniadanie na środę

Tosty z najmniejszymi pomidorkami świata i chipsy warzywne. Dzieciaki uwielbiają chrupać. Stąd ich szaleństwo na punkcie chipsów. To niech mają. Zwykły chleb warto raz na jakiś czas opiec w piekarniku albo zrobić tosta w elektrycznym tosterze. Nic nie szkodzi, że będzie w szkole zimny – w toście najważniejsza nie jest temperatura, ale fakt, że chrupie. Chleb kroimy na trójkąty ( jak byłam dzieckiem, uwielbiałam, gdy mama kroiła mi kanapkę w „domki”, czyli mniejsze kawałki. Zawsze smakowało bardziej. Dlaczego? Nie mam bladego pojęcia, ale swoim dzieciakom też kroję w „domki”). Do przegródek wsypujemy najmniejsze pomidorki. Wyglądają jak porzeczki i są bardzo słodkie, więc dzieciaki chętnie jedzą. No i chipsy. Muszę zrobić je dzień wcześniej, ale to prościzna: kroję korzeń pietruszki i marchewki w cienkie talarki, spryskuję oliwą i wkładam na chwilę do piekarnika. Garść uprażonych wsypuję do śniadaniówki na drugi dzień.

Room Copenhagen, lunchbox, 45 zł

Śniadanie na czwartek

Ryż z malinowym musem – raczyli nas tym kiedyś w szkołach. Nie ma w tym żadnej wielkiej kombinacji, ale smak jest królewski. Odpowiednią ilość ryżu wsypujemy do największej przegródki, polewamy zblendowanymi z bananem malinami i voila! Do tego super pasuje mix orzechów. Wsypcie różne, do różnych przegródek. Ryż syci niesamowicie. Maliny, to wiadomo, że samo zdrowie. A orzechy, to – jak to moja babcia mówiła – jedzenie na myślenie. – Pistacje na przykład zawierają dużo miedzi i magnezu, a pierwiastki te korzystnie wpływają na pracę mózgu i likwidują stres – tłumaczy dr Szołtysik i zaznacza, że orzechy to naprawdę zastrzyk dla zdrowia, a ich kalorycznością nie należy się przejmować, bo tłuszcz, który się na nią składa jest zdrowy i nie powoduje nadwagi, jeśli nie przesadzimy z ilością.Oops, torba śniadaniowa, 62 zł

Śniadanie na piątek

Moje dziecko znów upomina się o szejka. No dobra, na koniec tygodnia, niech będzie czekoladowy, a`la nutella. Banana blenduję z połową miękkiego awokado i z garścią orzechów laskowych. Moje dzieciaki nie lubią zbyt długo miksowanych, bo wolą większe kawałki orzechów w szejku. ( Mówiłam, że lubią gryźć i chrupać) Potem dodaję dwie łyżeczki kakao i na koniec odpowiednią ilość mleka kokosowego. Od razu zastrzegam, warto zrobić więcej, bo połowę wypija ten, kto aktualnie rządzi blenderem.

A może na kolejny tydzień, Wy podrzucicie pomysły? Najfajniejsze opublikujemy!

Udostępnij

Zostaw komentarz

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.