Data modyfikacji:

3 zdrowe i szybkie desery dla dziecka (bez gotowania!)

Autor:

Szukasz apetycznej i jednocześnie zdrowej przekąski, którą bez wyrzutów sumienia możesz zaserwować dzieciakom? Mamy dla Was 3 zdrowe i szybkie desery dla dzieci, które nie wymagają gotowania!

1. Domowy koktajl owocowy

Domowy koktajl owocowy to zdrowa wersja sklepowych jogurtów. Nie zawierają zbędnych barwników, ogromnych ilości cukru czy wątpliwych zagęstników. Są za to smaczne i przede wszystkim wiesz, co podajesz swojemu dziecku.

  • kubeczek dobrej jakości jogurtu naturalnego (w składzie nie powinna znajdować się żelatyny, cukier dodany i w miarę możliwości - mleko w proszku)
  • ulubione owoce w postaci przecieru
  • Wymieszaj jogurt z musem owocowym i kawałkami owoców. W przypadku kwaśnych owoców (cytrusy, porzeczki, agrest czy jabłka) dodawaj je stopniowo, aby jogurt się nie ściął. Możesz urozmaicić smaki przyprawami (np. cynamon), miętą, skórką z cytryny, suszonymi owocami. W zdrowszej wersji nie słodzimy jogurtu wcale lub stosujemy naturalne słodziki (ksylitol, Stevia) lub miód. Radzimy uważać z dodawaniem ananasa, gdyż bardzo często w kontakcie z nabiałem robi się gorzki.

    *Naczynia dla dzieci*

    2. Sałatka ze świeżych owoców z dodatkiem dietetycznego kremu czekoladowego

    Sałatka owocowa to doskonały patent na uzupełnienie diety dziecka w witaminy i minerały. Kolorowy miks słodkich i kwaskowych owoców zaspokoi głód malucha na słodycze, a Ty nie będziesz musiała martwić się o tuczące i szkodliwe dla zdrowia dodatki, znajdujące się w wielu kupnych przekąskach. Nasza propozycja:

  • banany
  • granat
  • kiwi
  • jabłka / gruszki
  • pomarańcze
  • borówki/jagody
  • truskawki / maliny
  • śliwki
  • brzoskwinie
  • ananas
  • winogrona
  • odrobina soku z cytryny lub limonki do skropienia (owoce nie będą czernieć)
  • Wybierz ulubione owoce dziecka, pokrój je, skrop odrobiną soku z limonki i wymieszaj. Latem możesz spróbować urozmaicić smak świeżą miętą lub bazylią.

    Głód na czekoladę zaspokoi domowy krem czekoladowy (przepisy znajdziecie TUTAJ).

    3. Szybki warstwowy pudding z nasion chia

    Nasiona chia to doskonałe źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3. Jedna porcja potrafi zaspokoić dzienne zapotrzebowanie na ten składnik. Pudding możesz zacząć przygotowywać dzień wcześniej.

  • 2 łyżki nasion chia
  • szklanka mleka / mleka roślinnego
  • zdrowy zamiennik cukru
  • gorzkie kakao
  • owoce
  • Nasiona zalewamy mlekiem, mieszamy i wstawiamy do lodówki na noc (po 15 minutach mieszamy je jeszcze raz). W szybkiej wersji zalewamy je gorącym płynem i odstawiamy na 15 minut. Nasiona muszą spęcznieć. Masę słodzimy i dzielimy na pół: do jednej porcji dodajemy kakao. Wykładamy do szklanki warstwami: jasna, owoce, ciemna.

    imbir w diecie dziecka od kiedy

    Imbir na przeziębienie u dziecka. Napar, w herbacie czy woda z imbirem?

    2020-05-05
    Kiedy zauważysz u swojego dziecka pierwsze objawy przeziębienia, nie powinieneś ich bagatelizować. Nie musisz od razu sięgać po leki – wypróbuj naturalne sposoby wspomagania odporności. Jednym z tych popularniejszych jest imbir na przeziębienie. Czy wiesz, od kiedy można podawać go maluszkowi? Jaka ilość będzie bezpieczna?
    karmienie dziecka

    Dziecko nie chce jeść? Nie popełniaj tych błędów

    2019-09-05
    Gdy dziecko nie chce jeść, rodzice zamartwiają się, czy zbyt mała ilość jedzenia nie wpłynie negatywnie na jego zdrowie. Dowiedz się więcej!
    dziecko

    Herbatki dla niemowląt – które będą najlepsze?

    2019-08-16
    Istnieją herbatki dla niemowląt, które możesz podawać maluszkowi bez obaw. Podpowiadamy, które z nich warto wybrać. Sprawdź!
    Menu na urodziny

    Menu na urodziny dziecka – jak je zaplanować?

    2019-05-30
    Zbliżają się urodziny twojego malucha, a ty nie wiesz jakie przekąski i danie przyrządzić, aby dzieci chętnie ich skosztowały? Przed wami kilka rad dotyczących przygotowania ciekawego i smacznego dziecięcego menu urodzinowego.
    Jak zrobić lody bez cukru?

    Lody bez cukru. Jak zrobić? Domowe przepisy

    2019-04-09
    Wystarczyło kilka dwa z dwucyfrową temperaturą i słońcem, bym sezon na "mamooo, a może zjemy lody?" mogła uznać za otwarty. Mamy niedaleko domu fantastyczną lod...
    dziecko nie je warzyw

    Co robić, gdy dziecko nie chce jeść warzyw?

    2019-03-13
    To był przemyt na ogromną skalę. Młodsza Siostra nie znosiła warzyw od najmłodszych lat. To wtedy nauczyłam się piec ciasto marchewkowe. Starszy Syn w ogóle był niejadkiem ze szczególną „alergią” na warzywa. I to wtedy poznałam przepis na fantastyczny pasztet z selera. Nie dajmy się niejadkom, przemycajmy!