Data modyfikacji:

Domowe "żelki" dla małych łasuchów (bez cukru i żelatyny!)

Autor: Justyna Mazur

Będę szczera jak na spowiedzi - nas, starych, nie zachwycają, ale młodzież za nimi szaleje. No to im robię, bo nie dość, że są zdrowe, to jeszcze banalne w przygotowaniu - wystarczy zmieszać dwa składniki i na pięć minut włożyć do zamrażarki. 

Chyba nie mogło być inaczej - dzieci psychofanki cukru i niepoprawnego miłośnika czekolady też uwielbiają słodycze. Dwoję się i troję, by to zmienić, ale szczerze mówiąc, nie idzie mi zbyt dobrze...;-) Alternatywą, na którą się zgadzam, są łakocie domowej roboty - wtedy przynajmniej mogę kontrolować ilość i jakość słodziwa oraz wszystkich innych składników. Zdradzałam Wam już nasz przepis na lizaki, które nie niszczą zębów, pisałam o idealnym cieście marchewkowym, dawałam recepturę kremu czekoladowego, który można jeść łyżkami czy domowej, szybkiej chałwy. Dzisiaj "żelki" bez cukru i żelatyny. Nazwa jest w cudzysłowie, bo ze sklepowymi żelkami mają niewiele wspólnego - zdecydowanie bliżej im do galaretek.

Nasze "żelki" powstają z agar-agar i 150 ml dowolnego soku owocowego. Agar to świetna alternatywa dla żelatyny - powstaje z wodorostów, ma mniej kalorii, szybciej "wiąże" potrawy, jest dużo bardziej wydajny i "działa" nawet po zagotowaniu - w przeciwieństwie do swojego niewegańskiego odpowiednika. Nie ma koloru, smaku i zapachu, dlatego z powodzeniem można z niego korzystać, przygotowując desery.

150 ml soku (u nas najczęściej jabłkowy) podgrzewamy, ale nie zagotowujemy. Dodajemy dwie płaskie łyżeczki agaru i dokładnie mieszamy, a później rozlewamy do małych foremek (na lód - np. takich) i wkładamy na pięć minut do zamrażalnika. Gotowe! Nasze foremki są silikonowe, dlatego bez trudu wyciągamy z nich galaretki. Jeżeli u Wa idzie trudniej, spróbujcie wysmarować je wcześniej odrobiną tłuszczu - na przykład olejem kokosowym. Smacznego!

I jeszcze druga wersja, ciut bardziej pracochłonna, ale - przynajmniej w mojej ocenie - lepsza, czyli galaretka truskawkowa. Wszystko robimy identycznie z tą różnicą, że pracujemy na musie z truskawek zmiksowanym z sokiem z wyciśniętej pomarańczy i cukrem (albo innym słodziwem) do smaku. Pycha!

imbir w diecie dziecka od kiedy

Imbir na przeziębienie u dziecka. Napar, w herbacie czy woda z imbirem?

2020-05-05
Kiedy zauważysz u swojego dziecka pierwsze objawy przeziębienia, nie powinieneś ich bagatelizować. Nie musisz od razu sięgać po leki – wypróbuj naturalne sposoby wspomagania odporności. Jednym z tych popularniejszych jest imbir na przeziębienie. Czy wiesz, od kiedy można podawać go maluszkowi? Jaka ilość będzie bezpieczna?
karmienie dziecka

Dziecko nie chce jeść? Nie popełniaj tych błędów

2019-09-05
Gdy dziecko nie chce jeść, rodzice zamartwiają się, czy zbyt mała ilość jedzenia nie wpłynie negatywnie na jego zdrowie. Dowiedz się więcej!
dziecko

Herbatki dla niemowląt – które będą najlepsze?

2019-08-16
Istnieją herbatki dla niemowląt, które możesz podawać maluszkowi bez obaw. Podpowiadamy, które z nich warto wybrać. Sprawdź!
Menu na urodziny

Menu na urodziny dziecka – jak je zaplanować?

2019-05-30
Zbliżają się urodziny twojego malucha, a ty nie wiesz jakie przekąski i danie przyrządzić, aby dzieci chętnie ich skosztowały? Przed wami kilka rad dotyczących przygotowania ciekawego i smacznego dziecięcego menu urodzinowego.
Jak zrobić lody bez cukru?

Lody bez cukru. Jak zrobić? Domowe przepisy

2019-04-09
Wystarczyło kilka dwa z dwucyfrową temperaturą i słońcem, bym sezon na "mamooo, a może zjemy lody?" mogła uznać za otwarty. Mamy niedaleko domu fantastyczną lod...
dziecko nie je warzyw

Co robić, gdy dziecko nie chce jeść warzyw?

2019-03-13
To był przemyt na ogromną skalę. Młodsza Siostra nie znosiła warzyw od najmłodszych lat. To wtedy nauczyłam się piec ciasto marchewkowe. Starszy Syn w ogóle był niejadkiem ze szczególną „alergią” na warzywa. I to wtedy poznałam przepis na fantastyczny pasztet z selera. Nie dajmy się niejadkom, przemycajmy!